ARTICULATED PİSTON


Bu tip pistonlarda var olan iki parçadan birisi tepe(çelik) diğeri ise etek olarak adlandırılmaktadır ve özellikle farklı malzemelerden ayrı ayrı üretilmektedir. Montajlı pistonların çelik kısmı genellikle dövme çelikten ya da çelik dökümden üretilmektedir. Bu kısmın çelik olması aynı zamanda piston tepesinde daha üniform bir soğumayı da sağlamaktadır. Etek kısmı ise her zaman olmasa da büyük çoğunlukla alüminyum malzemeden üretilmektedir. 


Litre başına daha yüksek motor çıkışı ve motor verimindeki gelişmeler, düşük yakıt ve düşük kirletici emisyon yanma odasında daha yüksek basınç ve sıcaklığı gerektirdi. Bu ise piston tasarımını oldukça fazla etkiledi. Özellikle yüksek mekanik ve termik gerilmelerde iki parçalı piston tasarımı yapılmıştır. Bu pistonlar 200 barı aşan basınçlar ve 1 milyon kilometreyi aşan yol mesafelerini aşmak için tasarlanmıştır. Çelik piston minimum aşınmayı garanti eder. Çelik segmanlarla üst alanın azaltılmış açıklığı, sürekli olarak düşük bir yağ tüketimi sağlar. 

Piston çelik kısmı genellikle dövme çelikten ya da dökme demirden yapılır ki bu her iki malzeme de yanma esnasında açığa çıkan yüksek sıcaklık ve basınç ortamında yüksek dayanım gösterirler. 

Daha uzun hizmet süresi; ümit vadeden muhteşem derecede artırılmış motor ömrü ve dövülmüş çeliğin alüminyuma kıyasla çok daha dayanıklı oluşu buna temel sebeptir. 

Piston vuruntusunu azaltmak; bu sayede hem gürültü hem aşınma azalmaktadır ama aynı zamanda soğuk başlangıçta motor işleme sıcaklığı fazında daha yüksek performans göstermektedir.

Daha tok tepe kısmı; yüksek verim düşük emisyon dizel motorlarda artan basın ve sıcaklık karşısında alüminyum alaşımları yetersiz kalırken çelik kısımlar yüksek dayanım ve tokluk sergilemektedirler.

Bunların yanı sıra dezavantaj olarak artan piston ağırlığı ve buna bağlı olarak güç organlarına gelen yük artışı söylenebilir.



© All Rights ReservedYenmak